یکی از دغدغه های مهم دانشجویان پزشکی در زمان تحصیل خود، تهیه و تنظیم پروژه های پزشکی و پایان نامه می باشد. بسیاری از این پروژه ها نیازمند به داده های آماری هستند .به دست آوردن این داده ها کار آسانی نیست و زمان زیادی را می طلبد. آمار و تحلیل آماری در همه علوم نقش مهمی دارند و بسیاری از نتایجی که ارائه می شود، بر پایه یک تحلیل آماری گسترده و حرفه توسط نرم افزار های مانند spss است.

معرفی نرم افزار SPSS

 Spss مخفف (Statistical package for social science) و به معنی بسته آماری علوم اجتماعی است. نرم افزاری که بخاطر محیط کاربر پسند خود برای تحقیقات،پرسشنامه ها و پایان نامه ها استفاده می شود. این برنامه پوشش کاملی از نرم افزارهای آماری را ارائه کرده و برای پردازش سریع داده های خام و دریافت خروجی های دقیق بسیار کاربردی است ودلیل اصلی استفاده از آن برای مديریت داده ها می باشد. این نرم افزار در علوم تجربی، انسانی، پزشکی ، مدیریت، روانشناسی و… استفاده می شود.سفارش انجام پروژه های تحلیل آماری با spss

نحوه استفاده از نرم افزار spss

کافی است نرم افزار را بر روی سیستم خودتان (ویندوز، لینوکس و…) نصب و اجرا کنید و سپس اطلاعاتی که قصد تحلیل و برسی آن ها را دارید، وارد کنید.برای تهیه خلاصه های آماری مانند جداول، توابع ریاضی،انجام آنالیز واریانس، ایجاد داده های توصیفی و … می توانید روی نرم افزار spss حساب باز کنید.

به طور کلی استفاده از نرم افزار SPSS شامل سه مرحله می شود:

در ابتدای کار باید داده های خام پروژه یا پایان نامه خود را از روی نرم افزار اکسل به محیط SPSS انتقال دهید. این داده های خام، معمولا اعداد گزینه های طیفلیکرت در پرسشنامه ها و تحقیقات میدانی هستند.

باید نوع آزمون های آماری مورد نظرتان را با توجه و متغییر ها و نیاز محقق انتخاب کنید.

در پایان داده هایی که وارد نرم افزار شده اند، با توجه به تنظیماتی که اعمال شده است، تحلیل خواهد شد و نهایتاً خروجی نرم افزار برای محقق مشخص می کند که فرضیات آزمون رد یا پذیرفته خواهد شد.این خروجی SPSS می تواند به صورت نمودارهای مختلف نیز نمایش داده شود.

انواع پروژه های SPSS

 Spss در علم پزشکی

SPSS در علم پزشکی نیز کاربرد های زیادی دارد که برای تحلیل نتایج تحقیقات و آزمایش های پژوهشگران استفاده می شود. در این راستا آزمون های آماری مانند آزمون t، جداول توافقی، آنالیز واریانس (ANOVA)، آزمون نسبت و… نیز به کار گرفته می شوند.

انجام تحلیل آماری پایان نامه رشته پزشکی و پرستاری با spss

سخن پایانی

اگر دانشجوی رشته پزشکی هستید و دنبال راهی برای انجام پروژه های آماری و پایان نامه کارشناسی ارشد یا دکتری خود هستید می توانید از مشاوران و متخصصان ما در این امر یاری بجویید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *